Trendyol Satıcı

Trendyol İade Takip Ekranı Nasıl Kullanılır?

Trendyol üzerinden satışını gerçekleştirdiğiniz ürünler için, iade talep edilen ürünler hakkında kullanılan panel için mümkün olduğunca detaylı bir konu hazırladık. İade takip ekranı ile alakalı tüm sorularınızı bu konu altına mesaj yoluyla iletebilirsiniz.

İade Takibini Hangi link üzerinden gerçekleştirebilirim?

Trendyol Mağaza Yönetim panelinize giriş yapın, üst alandaki “Sipariş > İade İşlemleri” sekmesinden iade takibi yapabileceğiniz sayfaya ulaşabilirsiniz.

HTTP:

https://partner.trendyol.com/orders/claims

Trendyol mağaza panelindeki İade İşlemleri alanında bulunan sekmelerin içinde ne var?

1) YENİ Sekmesi Nedir?

Satışını gerçekleştirmiş olduğunuz ürün için müşteriniz tarafından iade talebi oluşturulduğu an talep YENİ sekmesine geçecektir. Bu süreçte müşterinize 7 gün içerisinde kullanılması gereken kargo gönderi kodu paylaşılacaktır. Müşteriniz iade talep ettiği ürünü kargo firmasına teslim edecek ve bu ürün size ulaşana kadar YENİ sekmesinde kalmaya devam edecektir.

2) AKSİYON BEKLEYEN Sekmesi Nedir?

İade talep edilen ürün kargo firması tarafından adresinize ulaştığı an 48 saatlik değerlendirme süreniz başlayacaktır. Bu süre kargo görevlisi tarafından iadeyi tedarikçiye teslim ettim işlemi yapıldığı için başlatılmaktadır. Geri sayım bittiğinde onay veya red işlemi gerçekleştirilmedi ise sistem tarafından iade otomatik olarak onaylanır ve müşterinize ücret iadesi gerçekleştirilir.

3) ONAYLANAN Sekmesi Nedir?

Müşterinin iade talebini onaylamanız veya Aksiyon Bekleyen statüsünde iken iade talebine red vermedi iseniz iade Onaylanan statüsüne geçer ve müşterinin hesabına ödemiş olduğu tutar aktarılır.

4) REDDEDİLEN Sekmesi Nedir?

İade talebiyle elinize ulaşan ürünün iadesinin uygun olmadığı belirttiyseniz ve Trendyol sizin bu talebinizin haklı olduğuna karar verdi ise, iade talebi Reddedilen statüsüne geçecektir. Reddedilen statüsüne geçen siparişi 2 iş günü içerisinde size verilen ” İadenin kabul edilmemesi nedeniyle mağazadan müşteriye tekrar gönderim. ” başlıklı yeni kargo gönderi kodu ile kargoya teslim etmeniz gerekmektedir. İadesi reddedilen ve zamanında çıkışı gerçekleştirilmeyen ürünler için Trendyol iadeyi onaylama hakkını saklı tutar.

5) İHTİLAFLI Sekmesi Nedir?

Müşterinin iade talebini Mağaza reddediyor ise aranızdaki uyuşmazlığı inceleyecek birim Trendyol İhtilaflı ekibidir. Aksiyon bekliyor statüsünde olan talebi reddetmeniz durumunda bu sipariş İhtilaflı sekmesine geçecek ve ilgili birimin vereceği karara göre “Onaylanan” veya “Reddedilen” sekmesine gönderilecektir.

Tüm İadeler Sekmesi Nedir?

Adında da anlaşılacağı üzere, satışını gerçekleştirdiğiniz siparişler ile alakalı mağazanızın açıldığı ilk günden bugüne müşterileriniz tarafından başlatılan tüm iadeler bu alandan ulaşılabilir durumdadır.

Benzer konular

Yorum yaz..